Fitness Białystok - Miejski Portal Informacyjny Białystok
PIĄTEK 26 maja 2017
Imieniny:
Kształtne ramiona
2009-06-29  
wielkość czcionki: A A A

   


Maniac Gym
    Joanna Zapolska jest doktorem nauk o kulturze fizycznej o specjalności fitness a także trenerem w fitness klubie Maniac Gym, wielokrotną Mistrzynią Polski w gimnastyce sportowej, Wicemistrzynią Świata w fitness i autorką programów telewizyjnych propagujących zdrowy styl życia.



  Wiele kobiet rozpoczynając treningi w siłowni, koncentruje uwagę na odpowiedniej sprężystości, jędrności i muskulaturze brzucha, bioder, pośladków i ud. Nie zdają sobie przy tym sprawy, że należy kształtować całe ciało. Jeśli dokładnie zwrócimy uwagę na kształt naszych ramion, zauważymy, że do doskonałości dużo im jeszcze brakuje. Szczególnie w okolicach tricepsów zauważalne są tendencje do odkładania się tkanki tłuszczowej. Wstydzimy się też przygarbionych pleców i zaokrąglonych barków, które też nie wyglądają tak, jakbyśmy sobie tego życzyły. Najlepszą metodą kształtowania górnej części ciała: mięśni klatki piersiowej, barków, bicepsów i tricepsów, tak jak i innych części ciała, są ćwiczenia w siłowni, na maszynach specjalnie do tego przystosowanych. Z różnych względów nie ćwiczymy w ten sposób. Jednym nie odpowiada atmosfera siłowni, inne ze względów finansowych nie mogą sobie pozwolić na systematyczne treningi w klubie fitness, a może po prostu wygodniej jest im ćwiczyć w domu.

  Ale można również wykorzystać zajęcia aerobiku i właśnie na nich wprowadzić odpowiednie ćwiczenia. Czasem słyszę głosy związane z obawą o nadmierne umięśnienie ramion. Naprawdę, nie ma się czego bać. Aby uzyskać większą muskulaturę mięśni, potrzeba wielu lat treningów i odpowiedniej diety. A do tego bardzo systematycznego treningu aerobowego, który spali nadmiar tkanki tłuszczowej.

  Podczas zajęć aerobiku najczęściej wykorzystywane są zestawy ćwiczeń na brzuch, biodra i pośladki. Nawet nie zastanawiamy się dlaczego. Otóż jeśli tylko instruktorka zamierza wprowadzić ćwiczenia górnej części ciała, zdarza się jej usłyszeć jęk niezadowolenia. Po prostu nasze ramiona są słabe i jeśli rozpoczynamy jakieś ćwiczenia, odczuwamy bóle mięśniowe w trakcie lub po ćwiczeniach. A tego już nie lubimy. Spróbujmy powoli i systematycznie wdrażać się w takie ćwiczenia , a zauważymy postępy w pozytywnym kształtowaniu sylwetki.


aut. Joanna Zapolska
www.zapolska.pl
www.maniacgym.pl



Prostowanie ramion w siadzie na maszynie.
Prostowanie ramion w siadzie na maszynie.
Prostowanie ramion w górę siedząc na maszynie.
Prostowanie ramion w górę siedząc na maszynie.
Uginanie przedramion w siadzie na ławce.
Prostowanie jednego ramienia w klęku.
Uginanie ramion w siadzie na krańcu ławki.
Francuskie uginanie ramion ze sztangielką w siadzie.
Prostowanie ramion stojąc przy wyciągu.
Naprzemienne unoszenie ramion w przód.
Unoszenie ramion w siadzie na maszynie.




 
Share