Fitness Białystok - Miejski Portal Informacyjny Białystok
PONIEDZIAŁEK 20 lutego 2017
Imieniny:
Proste plecy
2009-06-30  
wielkość czcionki: A A A

   


Maniac Gym
    Joanna Zapolska jest doktorem nauk o kulturze fizycznej o specjalności fitness a także trenerem w fitness klubie Maniac Gym, wielokrotną Mistrzynią Polski w gimnastyce sportowej, Wicemistrzynią Świata w fitness i autorką programów telewizyjnych propagujących zdrowy styl życia.



  Aktywność ruchowa, podejmowana w czasie wolnym dla wypoczynku, przyjemności i własnego rozwoju stanowi ważny element życia codziennego. Aby zachować dobrą kondycję psychofizyczną, niezbędna jest odpowiednia aktywność ruchowa wpisana na stałe w styl życia człowieka. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób starszych. Im człowiek jest starszy, tym większy wpływ na jakość jego życia, czyli sprawność, samodzielność i niezależność, mają regularne ćwiczenia fizyczne. W sytuacji, gdy dotychczasowa aktywność była niedostateczna, szczególnie ważny jest odpowiedni dobór programu treningowego. U osób nie wyćwiczonych maksymalne obciążenie treningowe zwiększa ryzyko kontuzji, dlatego też niewskazany jest ekstremalny wysiłek. Odpowiednio dobrana aktywność może stać się niemal lekiem.

  Ruch jest niezbędny, aby utrzymać wymarzoną, prostą sylwetkę i aby cieszyć się dobrym zdrowiem. Systematyczne ćwiczenia dodają jędrności i sprężystości mięśni, a także przyczyniają się do korekcji wad postawy. Sprężystość i napięcie mięśnia są zmienne, zależą od wieku, stopnia zmęczenia, stanu psychicznego i wielu innych czynników. Silne sprężyste mięśnie grzbietu to warunek utrzymania kręgosłupa w prawidłowej pozycji. Wraz z wiekiem korpus mięśniowy jest coraz słabszy, a systematyczne ćwiczenia pozwalają naszemu ciału nie poddawać się. Im więcej wymagamy od swojego ciała, tym jest piękniejsze, zdrowsze i silniejsze. Być może nie pozbędziemy się całkowicie wszystkich bólów grzbietu, jakie nas nękają, ale możemy je złagodzić, miedzy innymi poprzez poprzez systematyczne wzmacnianie mięśni grzbietu. Na ćwiczenia nigdy nie jest za późno. Nawet jeśli do tej pory zupełnie nic nie robiliśmy, spróbujmy zacząć od kilku ćwiczeń, które pomogą nam złagodzić dolegliwości mięśni grzbietu. Ideałem byłyby ćwiczenia różnych grup mięśniowych, a także codzienne, przynajmniej 30 minutowe spacery. Bez względu na to, jaki rodzaj aktywności wybierzemy, powinniśmy ćwiczyć systematycznie. Po jakimś czasie codzienny ruch stanie się przyjemnością, a nie tyko obowiązkiem.


aut. Joanna Zapolska
www.zapolska.pl
www.maniacgym.pl



W postawie w rozkroku.
Z pozycji rozkrocznej z ramionami w bok.
Z pozycji rozkrocznej.
W postawie rozkrocznej.
Z siadu prostego.
Z pozycji leżąc przodem.
Z pozycji leżąc przodem.




 
Share