Fitness Białystok - Miejski Portal Informacyjny Białystok
PIĄTEK 20 stycznia 2017
Imieniny:
Rozciągnięte ciało
2009-06-30  
wielkość czcionki: A A A

   


Maniac Gym
    Joanna Zapolska jest doktorem nauk o kulturze fizycznej o specjalności fitness a także trenerem w fitness klubie Maniac Gym, wielokrotną Mistrzynią Polski w gimnastyce sportowej, Wicemistrzynią Świata w fitness i autorką programów telewizyjnych propagujących zdrowy styl życia.



  Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego jak ważne są ćwiczenia gibkościowe. Wszystkie sformułowania, tj. wymienione już ćwiczenia gibkościowe, stretching czy rozciąganie, są prawidłowe i mają na celu zwiększenie zakresu ruchów w poszczególnych stawach i zmniejszenie napięcia mięśni. Słowo "rozciąganie" to jedynie powszechnie używana nazwa ćwiczeń gibkościowych. Stretching jest nieco odmienną formą kształtowania i gibkości i szerzej zostanie opisana w następnych częściach cyklu. Podstawowym celem ćwiczeń gibkościowych jest zwiększenie ruchomości stawowych i mięśniowych całego ciała poprzez:

  • Zmniejszenie napięcia mięśniowego.

  • Zwiększenie elastyczności mięśni.

  • Zapobieganie uszkodzeniom włókien mięśniowych.

  • Przygotowanie mięśni do uprawiania sportów wymagających dużego wysiłku fizycznego

  • Poprawę koordynacji ruchów.

  • Zwiększenie zakresu ruchu.

  • Rozwijanie świadomości własnego ciała.

  • Poprawę krążenie krwi.

  • Gwarancję szybszego powrotu organizmu do stanu równowagi fizycznej.

  • Zwiększenie poczucia zadowolenia.



  • TRENING GIBKOŚCIOWY - TYLNA GRUPA MIĘŚNI NÓG


      Ćwiczenia zwiększające elastyczność tylnej grupy mięśni nóg sprawiają większości ćwiczących pewne trudności. Mięśnie nóg są dużą grupą mięśniową, a przy okazji niemal przez cały dzień są eksploatowane, a przez to napięte. Po intensywnym treningu należy systematycznie rozciągać mięśnie nóg. Wówczas unikniemy powstawaniu przykurczów i niedoprostowania w stawach kolanowych. Ponadto rozciągany mięsień lepiej będzie reagował na kolejne bodźce treningu siłowego.



    aut. Joanna Zapolska
    www.zapolska.pl
    www.maniacgym.pl



    Z postawy zasadniczej.
    Z pozycji zasadniczej.
    Z postawy zasadniczej.
    Z pozycji ze skrzyżowanymi nogami.
    Z ustawienia w pozycji zakroczno-wykrocznej.
    W siadzie prostym z nieznacznie ugiętymi kolanami.
    W siadzie prostym, stawy kolanowe nieznacznie ugięte.
    W siadzie prostym.
    W siadzie prostym.




     
    Share