Fitness Białystok - Miejski Portal Informacyjny Białystok
PIĄTEK 20 stycznia 2017
Imieniny:
Trening z dzieckiem
2009-06-30  
wielkość czcionki: A A A

   


Maniac Gym
    Joanna Zapolska jest doktorem nauk o kulturze fizycznej o specjalności fitness a także trenerem w fitness klubie Maniac Gym, wielokrotną Mistrzynią Polski w gimnastyce sportowej, Wicemistrzynią Świata w fitness i autorką programów telewizyjnych propagujących zdrowy styl życia.



  Aktywność fizyczna jest niezbędna dla zdrowia i prawidłowego rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego dziecka. Zapobiega występowaniu zaburzeń układu ruchu, otyłości, zmniejsza ryzyko wczesnego rozwoju miażdżycy, jest ważnym elementem korekcji i terapii, a dla dzieci jest źródłem radości i sukcesów. Wdrażanie u dzieci a następnie u młodzieży wrodzonej potrzeby ruchu oraz wyrabianie prawidłowych nawyków aktywności fizycznej, powinno być nieodłącznym elementem w życiu szkolnym i pozaszkolnym. Należałoby dołożyć wszelkich starań w celu zapewnienia optymalnego poziomu aktywności osób młodych. Większy potencjał zdrowotny dzieci to zdrowsze społeczeństwo, większa ochota do nauki, a w przyszłości do pracy.

  W dobie komputeryzacji jednak zbyt mało dzieci i młodzieży uprawia systematyczną aktywność fizyczną. Często wiąże się to z brakiem nawyków aktywności ruchowej u rodziców. Stopniowa redukcja ogólnej aktywności fizycznej prowadzi do obniżenia wydolności fizycznej, upośledza rozwój i zmniejsza zdolność adaptacji do zmieniających się warunków życia. Wobec tego pozaszkolne formy czynnego uczestnictwa w kulturze fizycznej powinny być postrzegane jako konieczność.

  Ruch jako środek leczniczy ma zdolność oddziaływania na wszystkie narządy, a w szczególności na aparat ruchowy. Aktywność ruchowa zapewnia pełen zakres ruchu w stawie, wpływa na sprężystość i elastyczność wiązadeł. Bez względu na wiek odpowiednio stosowane ćwiczenia powodują poprawę krążenia, wzmacniają gorset mięśniowy, zwiększają wentylację płuc i poprawiają samopoczucie.

  Obecnie dostępne są różnorodne formy ćwiczeń fizycznych. Najpopularniejsze obecnie formy takie jak rower, rolki czy gra w piłkę, doskonale poprawiają ogólną kondycje i sprawność fizyczną. Jeśli natomiast potrzebna jest korekcja wad postawy, ćwiczenia wykonywane w szkole podczas zajęć gimnastyki korekcyjnej mogą być niewystarczające. Najlepszym rozwiązaniem byłyby odpowiednio dobrane ćwiczenia siłowe z odciążeniem kręgosłupa. Niestety niewiele klubów fitness zajmuje się specjalistycznym treningiem dzieci i młodzieży. Aby trening miał swoje następstwa w poprawie i korekcji wad, potrzebna jest indywidualna praca z dzieckiem. W związku z tym zostaje nam najczęściej odpowiednio dobrana forma rehabilitacji czynnościowej. Jeśli jednak nie mamy możliwości wybrania takich form zajęć, możemy spróbować wykonać wraz z dzieckiem kilka ćwiczeń w domu. Takie ćwiczenia możemy oczywiście wykonywać codziennie, ale najlepiej uaktywniać nasze ciała przynajmniej 3x w tygodniu.



aut. Joanna Zapolska
www.zapolska.pl
www.maniacgym.pl



Przeciąganie liny.
Przeciąganie liny.
Skłon tułowia w przód.
Wciąganie na plecy.
Wciąganie na plecy z wyprostowanymi ramionami.
Równowaga.




 
Share