Fitness Białystok - Miejski Portal Informacyjny Białystok
CZWARTEK 30 marca 2017
Imieniny:
Trening z dzieckiem cz. II
2009-06-30  
wielkość czcionki: A A A

   


Maniac Gym
    Joanna Zapolska jest doktorem nauk o kulturze fizycznej o specjalności fitness a także trenerem w fitness klubie Maniac Gym, wielokrotną Mistrzynią Polski w gimnastyce sportowej, Wicemistrzynią Świata w fitness i autorką programów telewizyjnych propagujących zdrowy styl życia.



  Ruch i systematyczną aktywność ruchową można rozumieć jako środek leczniczy. Coraz bardziej postępująca otyłość zauważalna już u małych dzieci i niedostatek ruchu wiążą się z coraz mniej sprawną młodzieżą. Bez względu na wiek odpowiednio stosowane ćwiczenia powodują poprawę krążenia, wzmacniają gorset mięśniowy, zwiększają wentylację płuc i poprawiają samopoczucie. Celem ćwiczeń kształtujących jest wszechstronny rozwój mięśni pod względem siły i elastyczności, wyrabianie obszerności ruchów poprzez zwiększanie zakresu ruchów w stawach, zwiększanie elastyczności więzadeł i ścięgien oraz kształtowanie prawidłowej postawy. Szczególnie kręgosłupy naszych dzieci narażone są na ciągłą walkę z nieprawidłową pozycją podczas uczenia się, a w szczególności podczas przesiadywania przed komputerem.

  Wdrażanie u dzieci a następnie u młodzieży wrodzonej potrzeby ruchu oraz wyrabianie prawidłowych nawyków aktywności fizycznej powinno być nieodłącznym elementem w życiu szkolnym i pozaszkolnym. Natomiast ćwiczenia we dwoje dodatkowo pomogą pogłębiać więź między rodzicem a dzieckiem. Dotyczy to wszystkich dostępnych form, tak popularnych jak rower, rolki czy gra w piłkę, które doskonale poprawiają ogólną kondycje, sprawność fizyczną i koordynację. Ćwiczenia we dwoje mogą zmobilizować do dalszych prób systematycznej aktywności fizycznej, a co za tym idzie, lepszej sprawność. Natomiast jeśli do tego włączymy odrobinę szybkich spacerów, joggingu czy jazdy na rowerze odczuwalnie poprawi się kondycja fizyczna.



aut. Joanna Zapolska
www.zapolska.pl
www.maniacgym.pl



Rowerek we dwoje.
Spinanie brzucha.
Równowaga dla dwojga.
Skręty tułowia.
Napinanie mięśni grzbietu.




 
Share