Fitness Białystok - Miejski Portal Informacyjny Białystok
PIĄTEK 26 maja 2017
Imieniny:
Wzmacniamy i ujędrniamy mięśnie
2009-06-24  
wielkość czcionki: A A A

   


Maniac Gym
    Joanna Zapolska jest doktorem nauk o kulturze fizycznej o specjalności fitness a także trenerem w fitness klubie Maniac Gym, wielokrotną Mistrzynią Polski w gimnastyce sportowej, Wicemistrzynią Świata w fitness i autorką programów telewizyjnych propagujących zdrowy styl życia.



 Rokrocznie, gdy zbliża się sezon wiosenno-letni, szczególnie zależy nam na jędrności mięśni całego ciała. Obcisłe sukienki, odkryte ramiona, pogłębione dekolty i kostiumy na plaży przyciągają wzrok, ale i uwypuklają nasze niedoskonałości. Oczywiście chcielibyśmy wyglądać jak najatrakcyjniej, a nie zawsze posiadamy tę wymarzoną sylwetkę.

 Jeśli za moją radą zaczęliśmy systematyczne treningi aerobowe (jogging, szybki spacer, rower, pływanie), powinny już nastąpić pierwsze oznaki chociażby lepszego samopoczucia. Natomiast na pewno czujemy się dotlenieni, mniej zmęczeni i bardziej pogodni. Nadal kontynuujemy tę najefektywniejszą formę spalania tkanki tłuszczowej, czyli ciągły trening aerobowy, ale dodatkowo włączamy 20 minut ćwiczeń siłowych.

 Pod wpływem takich ćwiczeń wzmocnimy mięśnie, ścięgna i więzadła, a przede wszystkim ujędrnimy całe ciało. Najprościej odwiedzić fitness klub, gdzie wykwalifikowany instruktor pomoże nam w doborze ćwiczeń , pokaże poszczególne z nich i skoryguje w razie niepoprawnego wykonania. Możliwości treningu na siłowni są nieograniczone, zalecam więc taką aktywność minimum 2- 3 razy w tygodniu. Jeśli mamy wystarczająco dużo czasu, można odwiedzać klub nawet codziennie, pozostałe dni przeznaczone są na trening aerobowy - odchudzający. Jeśli jednak nie mamy takich możliwości, codziennie ćwiczmy w domu, a później wychodzimy na szybki długi spacer. Aura jeszcze nas nie rozpieszcza, ale gdy tylko będzie taka możliwość, można rozpocząć szybkie marsze i jogging.

 W warunkach domowych wystarczy wykonać po jednym ćwiczeniu na poszczególne grupy mięśniowe (brzuch, pośladki, nogi, grzbiet, ramiona). Każde z nich w 3 seriach po 20- 30 powtórzeń. Po takiej dawce wysiłku poczujemy się lepiej, a systematyczne ich wykonywanie przybliży nas do wymarzonej sylwetki. Poniżej przedstawione ćwiczenia wykonujemy w klubie fitness lub, jeśli nie mamy takiej możliwości, niektóre z nich w warunkach domowych.


aut. Joanna Zapolska
www.zapolska.pl
www.maniacgym.pl



Unoszenie obu nóg w leżeniu przodem.
Przenoszenie ramion w przód.
W klęku na przedramionach.
Spinanie brzucha w leżeniu na plecach.
Prostowanie jednej nogi w klęku na przedramionach.




 
Share