Fitness Białystok - Miejski Portal Informacyjny Białystok
PIĄTEK 26 maja 2017
Imieniny:
Twardy brzuch
2009-07-02  
wielkość czcionki: A A A

   


Maniac Gym
    Joanna Zapolska jest doktorem nauk o kulturze fizycznej o specjalności fitness a także trenerem w fitness klubie Maniac Gym, wielokrotną Mistrzynią Polski w gimnastyce sportowej, Wicemistrzynią Świata w fitness i autorką programów telewizyjnych propagujących zdrowy styl życia.



  Ćwiczenia siłowe przynoszą korzyść wszystkim bez względu na wiek, płeć czy stan wytrenowania. Pozwalają zwiększyć i utrzymać na odpowiednim poziomie wytrzymałość mięśni, a także zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej. Zwiększona siła pozwala wykonywać podstawowe czynności, tj. podnoszenie dzieci, toreb z zakupami, czy nawet zwykłe wstawanie z łóżka. Szczególnie ważne dla naszego organizmu są silne mięśnie brzucha.

  Aby mięśnie brzucha były delikatnie widoczne pod skórą, szczególnie u kobiet, trzeba zwrócić uwagę na ilość tkanki tłuszczowej. Nawet jeśli będziemy wykonywać codziennie tysiące powtórzeń na tą grupę mięśniową, a ciało będzie zbyt zatłuszczone, mięśnie brzucha nie będą widoczne. Takim treningiem odchudzającym i powodującym utratę tkanki tłuszczowej jest trening aerobowy.

 Taki trening powinien być wydłużony w czasie od około 20-30 minut nawet do 60. Tempo umiarkowane, takie aby serce wykonywało pracę średnio 120 -130 skurczów serca/minutę, czyli taką, abyśmy byli tylko nieco zmęczeni, ale nie "zasapani". Może to być szybki spacer, jogging,marsz, nordic walking, jazda na rowerze, pływanie czy chodzenie po bieżni lub lekki aerobik. Nawet najbardziej wyszukane ćwiczenia i intensywny trening aerobowy nie są w stanie zastąpić odpowiednio zbilansowanej diety, o której należy pamiętać.

  Aby "kaloryfer" był widoczny należy zastosować dietę i 2 rodzaje treningu. Porównując trening na mięśnie brzucha bez obciążenia (czyli z oporem własnego ciała) i trening na specjalistycznych urządzeniach z obciążeniem, zdecydowanie lepsze efekty osiągniemy ćwicząc na maszynach. Jednak aby rozpocząć takie treningi, musimy nauczyć się "czuć" pracę naszych mięśni. Dopiero wtedy gdy umiemy napinać mięśnie, trening z obciążeniem będzie spełniał nasze przyszłe oczekiwania. Należy również pamiętać o odpowiednich przerwach regeneracyjnych, tak aby po 2 dniach treningowych następował 1 lub 2 dni odpoczynku. Ważne jest również prawidłowe, techniczne wykonywanie ćwiczeń i próba wykonywania pełnych ruchów, bez ich skracania. Ćwiczenia powinny być wykonywane wolnym lub umiarkowanym tempem z maksymalnym napinaniem jak najgłębszych warstw mięśni brzucha.



aut. Joanna Zapolska
www.zapolska.pl
www.maniacgym.pl



Skłony tułowia w przód na maszynie.
Skłony tułowia w przód na maszynie.
Skłony tułowia w przód na maszynie.
Spinanie brzucha na ławce prostej.
Skłony tułowia na ławce skośnej.




 
Share