Fitness Białystok - Miejski Portal Informacyjny Białystok
PIĄTEK 24 listopada 2017
Imieniny:
Płaski brzuch
2009-06-29  
wielkość czcionki: A A A

   


Maniac Gym
    Joanna Zapolska jest doktorem nauk o kulturze fizycznej o specjalności fitness a także trenerem w fitness klubie Maniac Gym, wielokrotną Mistrzynią Polski w gimnastyce sportowej, Wicemistrzynią Świata w fitness i autorką programów telewizyjnych propagujących zdrowy styl życia.



  Prawidłowa postawa ciała, wyprostowana sylwetka, sprężysty krok pozwala czuć się pewnie każdego dnia. Jakże często nie potrafimy utrzymać prawidłowej postawy, przez co garbimy się, a nasze sylwetki nie nabierają pozytywnego wyglądu. To właśnie mocne mięśnie brzucha między innymi wpływają na wygląd naszych sylwetek, a tym samym mogą zapobiec bólom grzbietu.

  Osoby, które nie znajdują zbyt wiele czasu, aby korzystać z profesjonalnych pomieszczeń klubu fitness, mogą zastosować te ćwiczenia w domu. Oczywiście może być problem ze zmobilizowaniem się, ale jeśli tylko znajdziecie trochę czasu, spróbujcie. Może wtedy rozpoczniecie systematyczne ćwiczenia w domu, a następnie będziecie kontynuować ćwiczenia pod okiem instruktorów w klubach fitness. Wracając do ćwiczeń grup mięśniowych a w szczególności mięśni brzucha, muszę wyjaśnić pewną często pojawiającą nieścisłość. Poprzez same ćwiczenia poszczególnych grup mięśniowych - bioder, pośladków czy mięśni brzucha nie uda się nam "wyrzeźbić" ciała. Nie uzyskamy "tarki na brzuchu", nasze nogi nie będą szczuplejsze a pośladki jędrniejsze. Jedynie poprzez systematyczny trening aerobowy, możemy pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, a tym samym właśnie ujędrnić ciało. Tak więc niżej przedstawione ćwiczenia bezpośrednio nie doprowadzą do oczekiwanego efektu, czyli zeszczuplenia. Tak samo nie można ograniczyć się tylko do ćwiczeń aerobowych, gdyż wówczas owszem, spalimy nadmiar tkanki tłuszczowej, nasze parametry ciała mogą się zmniejszyć, ale ciało pozostanie luźne i wiotkie. Tak więc proponuję połączyć zestaw ćwiczeń na poszczególne grupy mięśniowe, a do tego dołożyć trening aerobowy.

  Jeśli decydujemy się na ćwiczenia w domu, to oprócz odchudzającego treningu aerobowego w postaci szybkich marszów, jazdy na rowerze czy joggingu, możemy wykonać kilka serii prostego ćwiczenia na mięśnie brzucha.


aut. Joanna Zapolska
www.zapolska.pl
www.maniacgym.pl



W pozycji w leżeniu tyłem.
W leżeniu tyłem nogi wyprostowane w stawach kolanowych.
W leżeniu tyłem na ławce prostej
Z pozycji siedząc na maszynie.
Z siadu na maszynie.




 
Share